Majka Zbojanová - silná, zdravá a krásna žena

Z krehkého dievčatka za rok vyrástla zdravá a silná žena

Majka Zbojanová ku mne prvýkrát prišla nielen výraznými s bolesťami chrbtice, ale aj s požiadavkou na celkové spevnenie tela, nárast svalovej hmoty, miernu redukciu tuku na niektorých partiách a zlepšenie pohybových schopností, sily a kondície. Za rok sa nám podarili neuveriteľné veci. Viac sa dozvies v tejto Poctivej premene.

Report z 3.5.2016

„Z krehkého dievčatka sa pomaly, ale isto stáva silná žena. Majka mala chrbát „pevný“ ako žuvačka a bola celkovo slabá.

Ciele:

  • zbaviť sa bolesti chrbtice
  • spevnenie, a teda nárast svalovej hmoty
  • mierna redukcia tuku
  • celkovo zlepšenie pohybových schopností, sily a kondície

Výsledky:

  • + 1,5 kg svalov
  • – 4,2 kg tuku
  • – 6,6 % tuku,
  • mŕtvy ťah s ktb 40kg
  • Goblet drep 20kg
  • Get up 12kg

Všetky cvičenia samozrejme pri perfektnej technike.

Pracovali sme na základoch. Dýchanie, crawling – lezenie, bedrový ohyb, goblet drep, Get up (5 základných pohybových vzorov v jednom cviku). Samozrejme naďalej pracujeme na zvyšovaní sily vo vybraných základných pohybových vzoroch. Vďaka tréningovej a stravovacej disciplíne, ktorú Majka jednoznačne má, nám zatiaľ ide všetko podľa plánu.“

A plán v spojení s poctivým prístupom veru aj výsledky priniesol.

Report z 27.10.2016

Ciele:

  • zvyšovanie sily v bedrovou ohybe (mŕtvy ťah), drepe, Get Up (5 základných pohybových vzorov v jednom cviku).
  • pridávame prácu na príťahu (horizontálnom aj vertikálnom), tlaku (horizontálnom aj vertikálnom), rotácii a pod.

Výsledky:

  • Mŕtvy ťah s trap bar 78kg
  • Goblet drep 40kg
  • Get up 20kg
  • Zhyb na hrazde (vertikálny) 1x

Napriek slušným výsledkom, pokroku v cvičení a zmenám telesnej štruktúry na pevnejšiu sa z Majky nestal žiaden mohutný silový trojbojár či zmutovaná kulturistka.
Aj keby si Majka už iba udržiavala dosiahnutý štandard v sile a zachovala nadobudnuté pohybové zručnosti (napr. správna manipulácia s bremenom a pod.), jej telo, pohybový aparát, kosti, kĺby, chrbtica, svaly, úpony, šľachy sú dostatočne nadimenzované na záťaž.

Čo to znamená?   Znamená to PREVENCIU a PRIPRAVENOSŤ.

Prevenciu voči osteoporóze (vyššia hustota kostného tkaniva ako reakcia tela na zvýšenú záťaž). Prevenciu voči zraneniam v bežnom živote ako aj pri športe (pohybové zručnosti, ovládanie základných pohybových vzorov, nadobudnutá sila). Pripravenosť pre širokú škálu športov, disciplín, či zábavných pohybových aktivít ako zumba, jumping a pod. (sila je základom pre rýchlosť, výbušnosť, vytrvalosť a pevný a pružný pohybový aparát je základnou prevenciou voči zraneniam v športe)

A čo si o ročnej spolupráci myslí Majka?

„Je zaujímavé sa po takmer roku zamyslieť nad tým, ako mi samotný pohyb, tréningy a motivácia zmenili život, postavu aj myseľ.“ Maja Zbojanová

V decembri 2016 uplynul rok našej spolupráce, a tak sa žiadalo vyhodnocovať komplexnejšie, čo nám ten rok vlastne dal. Nechám v tomto prípade rozprávať samotnú Majku, jej slovami:

„Pred rokom v decembri, som ako úplná začiatočníčka oslovila Michala s prosbou o pomoc. Potrebovala som sa začať hýbať, či skôr presnejšie posilňovať. 
Prvý impulz prišiel s bolesťami chrbtice a odporúčaním fyzioterapeuta z dôvodu zistenia hypermobility kĺbov.

Michalovou podmienkou bolo absolvovať program Komplexná prípravka v ktorom sme sa postupne učili základom dýchania, základným pohybovým vzorom, technike cvičenia a pracovali na stabilite a sile čo Michal stanovil ako prioritu. Už po krátkom čase som začala pociťovať zmeny. Bolesti chrbtice prestali a ja som začala pociťovať spevnenie na celom tele.

Najlepšie na tom bolo, že ma to cvičenie začalo neskutočne baviť a stalo sa to mojim životným štýlom. Tento pocit sa ešte viac prehlboval každým mojim malým úspechom a postupným napredovaním k cieľu. Najmä v začiatkoch to bolo aj o sebazaprení, takže som si posilnila nie len telo, ale aj sebadisciplínu, čo sa mi v živote len hodí. Dnes už sa nepotrebujem zapierať, pretože cvičenie sa stalo mojím zdrojom energie, potrebou a návykom, na ktorý sa teším.
Cítim sa silnejšia, zdravšia, pozorujem na sebe zmenu postavy a to mi dodáva viac pozitívnej energie, nálady a sebavedomia. 
Je zaujímavé zamyslieť sa po roku nad tým, ako mi samotný pohyb, cvičenie, motivácia zmenili život, postavu aj myseľ. 

Ďakujem Michal za naštartovanie a vedenie počas celého roka. Už verím, že sa oplatí počúvať a dodržiavať všetky odporúčania, lebo iba vtedy môžem čakať progres a výsledok aký si želám. :-)“

Moje zhrnutie úspešnej spolupráce

Čo dodať. Maja je ukážkový príklad toho, čo je mojim cieľom dosiahnuť u každého klienta či žiaka. Žiadne zmeny na mesiac, ale trvalá zmena životého štýlu, pozitívne ovplyvnenie zdravotého stavu, pravé sebavedomie, pozitívny vzor pre ostatných, znalosti a zručnosti, ktoré už nestratíš, ale užívaš po zbytok života.

Nejde to samo, ani u nás to nezvládne každý. Ja viem čo funguje, čo nefunguje, viem aké nástrahy Ťa čakajú na ceste, naučím Ťa to, čo potrebuješ, aby si to zvládol / zvládla.
Dôležité je ale uvedomiť si, že jediný, kto to môže zvládnuť si Ty sám a jediný, kto ťa môže zastaviť a nedovoliť Ti dosiahnuť Tvoj cieľ si znova len Ty sám.
Maja to zvládla, nepodporila svoju slabosť tým, že sa vzdala, ale naopak je dnes silnejšia, pretože vytrvala. Jej koncoročné vysvedčenie hovorí za všetko.

Majka Zbojanová - silná, zdravá a krásna žena
Majka Zbojanová – silná, zdravá a krásna žena

Celkové výsledky

Turkish Get Up: 24 kg nekompromisný test sily viacerých pohybových vzorov naraz. Maja to zvládla ako prvá z našich žien, ktoré prešli, alebo prechádzajú prípravkou. Verím, že ju budú čoskoro nasledovať ďalšie. 🙂

Goblet drep: 44 kg
Trap bar deadlift: 90,5 kg

A hlavne už žiadne bolesti chrbtice, viac svalov, menej tuku, pevné telo.

Majka Zbojanová - Pred a po
Majka Zbojanová – Pred a po

Maji Gratulujem a teším sa na pokorenie dalších, ešte náročnejších cieľov.

Autor príspevku - Michal Lakatoš

mm

Športom žijem už od detstva. Učarovali mi bojové umenia. Začal som Judom, pokračoval NinJutsu a zakončil Wing Tsun. Neskôr som sa venoval už len rekreačnému posilňovaniu. Trénerom som od roku 2010.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *